Reklamationer

Ibland går det inte som planerat

För att kunna hantera eventuella reklamationer så smidigt som möjligt ber vi er följa de anvisningar och använda det reklamationsformulär som finns publicerat nedan.

Anvisningarna är ett förtydligande och komplement till NL17 och KL20 och är till för att underlätta reklamationshanteringen i händelse av att fel eller problem upptäcks med produkt som Nexans levererat.

Reklamationer kan endast anmälas av Nexans direktbeställande kunder. Om varan köps via grossist el dyl ska reklamationsanmälan göras dit.

Transportreklamationer måste ha kommit oss tillhanda senast fem dagar efter leverans.
OBS! För att reklamationen ska accepteras av transportören krävs en påskriven fraktsedel där skadan noterats.

För mer information är du välkommen att kontakta oss enligt nedan.

Lär dig mer:

Kontakta oss

Ämnen som du vill ha mer information om:

Obligatoriska fält*

Vänligen kontrollera adressen igen.

En e-postadress kan endast innehålla ett @

Skydd av personlig data

Du har rätt att invända mot hur dina personuppgifter behandlas och används i marknadsföring eller för kommersiella ändamål.

Tack!

Tack för att du kontaktar oss. Vi kommer att höra av oss till dig inom kort.

Fel

Ett fel uppstod. Vänligen försök igen.

Stäng