FAQ - Evermark®

Provperiod

Har du frågor om din provperiod?

Vad innebär provperiod?
När du beställer våra startkit ingår uppkopplingskostnad och fritt nyttjande av tjänsten under 2023. Därefter övergår tjänsten i en prenumeration med månadsavgift.

Hur länge kommer ni erbjuda startkit?
Startkit kommer finnas tillgängliga under en begränsad period, men minst 6 månader* från försäljningsstart vilken är 2 mars. Vi reserverar oss för slutförsäljning. 

Vad händer när provperioden är slut? 
Innan provperioden löper ut kommer du får erbjudande om att fortsätta nyttja tjänsten mot en återkommande månadsavgift. Gör du inget till upphör tjänsten att fungera.

Priser

Har du frågor om priser?

Kan jag köpa en större mängd NFC-taggar än de ni erbjuder i startkiten? 
Självklart! Kontakta oss på support.evermark@nexans.com med din förfrågan och kontaktuppgifter, så återkommer vi inom kort. 

Vad är priset på mjukvaran (app och webbinterface)?
Mjukvaran är kostnadsfri att ladda ner och för att skapa ett konto. 

Vilka betalningsmetoder erbjuder ni?
I Evermark webbshop accepterar vi i nuläget betalning med kort eller Klarna.

Vad kostar tjänsten när provperioden är slut?
För dig som är fastighets- och anläggningsansvarig och använder Evermark i dina anläggningar, kommer det erbjudas olika prenumerationsplaner.
Prenumerationsplanen är baserad på antalet uppkopplade NFC-taggar som är kopplade till ditt konto. Kostnad för NFC-taggar tillkommer.

NFC-taggar

Har du frågor om NFC-taggar?

Kan jag använda vilken NFC-tagg som helst?
Nej, endast Evermark NFC-taggar är kompatibla. 

Vilka underlag kan man använda NFC-taggarna på?
Klistertaggen är anpassad för användning både på metall- och plastytor. Buntbandstaggen kan användas på alla typer av ytor men med fördel runt tex en kabel.

Varför NFC istället för QR-kod?
Med en NFC-tagg har du möjlighet att redigera och förändra informationen som är kopplad till en tagg. En NFC-tagg förändrar inte koden och är inte beroende av ett mönster som ska läsas in. NFC-tagg kan även användas i offline mode och fungerar i ytrymmen där det kan vara sämre ljus. 

App & webb

Har du frågor om programvaran via app eller webbinterface?

Varför kan jag inte se all informationen på en tagg när jag inte har internetuppkoppling?
Anläggningens data behöver först synkroniseras i uppkopplat läge, innan du kan se informationen offline. 

När synkas informationen?
Information synkroniseras med Evermark när du har tillgång till ett mobilt nätverk.

Allmänt

Har du allmänna frågor?

Vart lagras informationen?
Information och dokument som har laddats upp i Evermark lagras med backup på en server. Servern är placerad i Europa.

Hur avslutar jag tjänsten?
För att radera ditt konto, gå in på din profil. Välj "Radera konto". När ditt konto är raderat är också all din data raderad och går inte att återställa. Dokument som du sparat kan laddas ner. 

Kan jag som privatperson köpa Evermark?
Nej. Tjänsten erbjuds endast till företag och organisationer. 

Hur skickas min order?
Din order kommer att levereras med Schenker till angiven adress. I nuläget behöver det finnas en mottagare på plats att ta emot paketet. 

Behöver du hjälp med Evermark®?

Kontakta oss

Ämnen som du vill ha mer information om:

Obligatoriska fält*

Vänligen kontrollera adressen igen.

En e-postadress kan endast innehålla ett @

Skydd av personlig data

Du har rätt att invända mot hur dina personuppgifter behandlas och används i marknadsföring eller för kommersiella ändamål.

Tack!

Tack för att du kontaktar oss. Vi kommer att höra av oss till dig inom kort.

Fel

Ett fel uppstod. Vänligen försök igen.

Stäng

Kontakta oss

Obligatoriska fält*

Vänligen kontrollera adressen igen.

En e-postadress kan endast innehålla ett @

Skydd av personlig data

Du har rätt att invända mot hur dina personuppgifter behandlas och används i marknadsföring eller för kommersiella ändamål.

Tack!

Tack för att du kontaktar oss. Vi kommer att höra av oss till dig inom kort.

Fel

Ett fel uppstod. Vänligen försök igen.

Stäng