Elnät

Succén AXQJ Easy™ 1 kV - nu med fullskärm!

2 jan. 2024

Vive la résistance!

Nexans kraftkabel AXQJ Easy lanserades år 2022 som Nya generationens kraftkabel och uppskattas för sin flexibilitet. Nu finns den med fullskärm! Kabeln är en 4-ledare med full kopparskärm som har samma resistans i skärm som i ledare.

Längden har betydelse

Kabeln har en fullskärm av glödgad koppartråd med motspiral. Den större skärmen möjliggör förläggning av längre sträckor utan att förlora frånkopplingstid.

Generell användning i byggnadsverk där brandkrav föreligger på kabel. Vid elinstallationer i större anläggningar så som industrier, sjukhus, affärscentra, stationsbyggnader med mera används normalt kablar med skärm.

Vad var AXQJ Easy 1 kV nu igen?

AXQJ Easy 1 kV togs fram efter pådrivning av kunder som önskade en mer smidig och lätthanterlig halogenfri 1 kV kabel. Resultatet blev en kraftkabel som är betydligt mer lättarbetad tack vare ett unikt mantelmaterial som är lätt att skära i och ökar kabelns flexibilitet vilket ger en snabbare och mer ergonomisk kabelförläggning. Att kabelförläggningen kan ske snabbare ökar förutsättningarna för bättre lönsamhet.

Till produkt
  • Lätt att böja och arbeta med
  • Lätt att skala och skära i
  • Bidrar till en säkrare arbetsmiljö