Produkter och lösningar

Nytt i Easy™-familjen: En tredjedel återvunnen koppar

11 okt. 2024
elektriker med gloria

Nytt i Easy™-familjen: en tredjedel återvunnen koppar

En god nyhet!

Sedan lanseringen av den första Easy-kabeln 2008 har Nexans fortsatt att utveckla och förnya Easy-familjen med fokus på enkelhet, säkerhet och kvalitet. Nu tar vi nästa stora steg och adderar hållbarhet till framgångskonceptet. Till våra Easy-kablar köper vi nu minst en tredjedel återvunnen koppar (via en så kallad massbalans-metod) vilket reducerar miljöavtrycket.

Enklare än någonsin att göra ett medvetet val

Att välja mer miljömedvetet behöver inte vara svårt – och det har aldrig varit enklare än nu. Med Easy-kablar kan du fortsätta jobba precis som förut, men med vetskapen om att du nu bidrar ännu lite mer till den gröna omställningen. Det är ett medvetet val som inte kräver några extra insatser från din sida. Allt du behöver göra är att fortsätta använda Easy-kablar, och voila, du gör skillnad!

Klimat- och resurssmart med kvalitet i fokus

Easy-kablar är det självklara valet för elektriker som värderar hög kvalitet, säkerhet och effektivitet. Med vår satsning på återvunnen koppar tar vi nu vårt hållbarhetsarbete ett steg längre – utan att kompromissa på de egenskaper som gjort Easy så populära: lättskalning, halogenfrihet och smidighet. Vi vill att du ska kunna vara stolt över ditt arbete, och nu även över de miljömedvetna val du gör.

Lokalt producerade med förnybar el

Nexans Easy-kablar produceras lokalt i Grimsås med 100% förnybar el. Dessutom kommer kablarna i smarta förpackningar som är enkla att hantera och förvara, vilket sparar tid och minskar slöseri på arbetsplatsen.

Bli en god ledare – välj Easy™

I kampen mot klimatförändringarna är varje liten förändring viktig. Genom att välja Nexans Easy-kablar och därmed återvunnen koppar kan du bidra till att minska CO2-utsläppen längs värdekedjan och samtidigt leverera högkvalitativa installationer. Bli en god ledare i branschen och gör Easy till ditt självklara val – det är både enkelt och ansvarsfullt.

Larry Felixsson, Chef produktavdelning installation, elnät och telekom
“ Vi är stolta över att ta Easy-familjen till nästa nivå med införandet av återvunnen koppar i värdekedjan. Det här är inte bara ett steg mot en bättre framtid, utan också ett sätt för oss att göra det enklare för våra kunder att göra medvetna val utan att kompromissa på kvaliteten. Vi gör så gott vi kan helt enkelt. ”
Larry Felixsson
Chef produktavdelning installation, elnät och telekom