Telekom

Tack Höstforum! (och tre trender inom fiber)

13 dec. 2023

Tack Höstforum! (och tre trender inom fiber)

2023 års turnerande med Svenska Stadsnätsföreningens (SSNF) Höstforum är nu över. Under hösten genomfördes tre regionala tvådagarskonferenser i de geografiska fokusområdena Norrland, Svealand och Götaland. Nexans var självklart med på alla tre orter; Umeå, Västerås och Helsingborg. Samtliga orter slog deltagarrekord vilket bidrog till många bra seminarier och intressanta samtal leverantörer och kunder emellan.

Tre trender vi uppfattade i år:

1. Fokus på säkerhet.

Omvärldens tillstånd påverkar ner till fibernivå.

1. Hållbarhet.

Ännu ett ämne i tiden. Nexans hållbarhetsarbete och lokala produktion väckte stort intresse.

1. Förstärkta nät.

Många stadsnät har kommit långt med färdigställande av sina nät men upptäcker att det krävs förstärkningar för en alltmer uppkopplad värld.

Höstforum arrangeras av SSNF vars vision vi delar på Nexans: stadsnätens gemensamma infrastruktur möjliggör ett tryggt digitaliserat Sverige för allt och alla. Det är en framgångsrik bredbandsmodell, som hyllas internationellt.

Vi som var med ifrån Nexans - Magnus Persson, Per-Magnus Johansson, Gustav Nädele och Åse Johnson - vill på Nexans vägnar tacka SSNF och alla som besökte Höstforum för väldigt trevliga och lyckade dagar.

Vi ses nästa år!

Gustav Nädele